mnur's FotoPage

By: mnur ramadhan

[Recommend this Fotopage] | [Share this Fotopage]
[<<  <  [1]  2  3  4  5  >  >>]    [Archive]
Tuesday, 23-Sep-2014 02:47 Email | Share | | Bookmark
Sengat tebuan

Nak share catatan kena sengat tebuan dikala baru nak menjamah makanan di gerai yang menjual air kelapa. Mungkin disebabkan banyak sabut kelapa yang dibuang di kawasan berhampiran, serangga ni banyak di merata tempat.

Sakit kesan memang bisa, berdarah di tepi tapak tangan. Dah picit bisa tapi masih terasa sakit. Pakcik tu kata ada sepit kuku buang bisa, pekedai tu plak cepat-cepat sapukan dengan kapur. Lega rupanya kapur ni x bisa sangat. Tak jadi makan tapi terus ke klinik kesihatan IM.

Dikala usia kandungan 18 minggu ni, hanya boleh makan penadol. Tahan sakit-berdenyut hanya Allah yg tahu.
Misi dah masuk satu ubat dalam picagari-tiba-tiba sri di talian suh tanya ubat apa? Sri kata ubat tu x blh. Misi, adik saya kata dia Doktor x bleh ubat tu. Terus x jadi bagi. Denyut2-sedih2... hanya Allah yg tahu.

Dapat MC sehari hari tu 22/9/2014-Monday ..x yah susah2 berjawab dgn bos yg suh AL hari tu sbb check up klinik O & G di hospital.

Ni ada petua untuk org mengandung yg terkena gigitan serangga. Insyallah, boleh la diamalkan. Berehat di rumah petang tu tidak boleh tido.berdenyut..cik abg, mom, sri suruh tahan sakit je...ayah suh baca ayat kursi. 2x ayah call..rupanya tetiba dtg ke rumah.

Petua ni dapat dari buku koleksi doa Ustaz Ismail Kamus. Ambil air yang dicampur dgn sedikit garam baca surah berikut:-
-Al-Kafirun
-Al-Falaq
-Al-Nass
Hembuskan pada air dan basuhkan ditempat yang terkena gigitan. Air akan terasa sejuk pada tempat tu. Insyallah.

Disebabkan malam masih terasa sakit, saya buat sekali lagi cara di atas..tapi kali ni saya rendam tangan dalam air..memang selesa. Alhamdulillah...sejuk dan mengurangkan sakit. Tidur pun lena.

Keesokkan hari kerja macam biasa, walaupun tgn masih sedikit berdenyut dan bengkak.begitulah bisa terkena gigitan tebuan...Allah sayang hambanya. Ingatinya selalu.


Monday, 5-May-2014 03:09 Email | Share | | Bookmark
Gambar lama2

 
 
 
View all 26 photos...
Inas sebelum setahun ~ Izah masuk ward-exzema~ Along check telinga.


Saturday, 11-May-2013 12:00 Email | Share | | Bookmark
Prudential BSN Takaful



Saturday, 11-May-2013 10:35 Email | Share | | Bookmark

prudential bsn takaful


Tuesday, 13-Sep-2011 08:58 Email | Share | | Bookmark
Anak-anak 9thn-1 thn 2bln

 
 
 
View all 6 photos...


[<<  <  [1]  2  3  4  5  >  >>]    [Archive]

© Pidgin Technologies Ltd. 2016

ns4008464.ip-198-27-69.net